11. apr. 2010

Fwd: Om å ville ha litt fred og ro...


Fikk en hyggelig mail her etter et blogginnlegg en sliten kveld.  Har ikke rukket å svare på det selv om det er noen dager gammelt.  

---------- Forwarded message ----------
From:xxx
Date: 2010/4/5

Hei C.
Jeg var akkurat innom bloggen og leste det du hadde skrevet på tirsdag 30. mars. Dette tror jeg mange kjenner seg igjen i, slagrammet kone eller ikke.
Jeg merker det selv, vi har jobber som skal gjøres (i vårt tilfelle nystartet firma), unger som skal gjøre lekser og skysses til og fra fritidsaktiviteter, mat som skal lages, rom som skal ryddes. Når da en eller annen kompis av guttene ringer på døra med spørsmål om "passer det at jeg kommer på besøk", er det ærlige svaret veldig ofte "gå og plag noen andre, snørrunge!" (Jeg sier jo ikke det, da.)
Selvfølgelig er det bra å være sosial, omgås venner og familie, ha åpne dører, etc. Men, det er enda viktigere at man tar seg tid til å være i fred. Lese en bok, sitte på sofaen og sløve, ta en middagslur eller gå en tur, uten å føle at man egentlig burde gjort noe annet. Ikke minst ha litt privatliv sammen med familien. Du er ikke gjerrig selv om du ønsker dette.
 

Mvh.  XXX


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Denne bloggen er anonym. Vennligst ikke bruk As eller andres for eller etternavn av hensyn til personvern.

Bloggarkiv

Etiketter (ikke alle innlegg er tagget)

Følgere