7. feb. 2010

Søndag: Skitur

Deilig skitur i dag igjen. A gikk med Y, en veninne og S. Jeg gikk en tur med min far. Gnistrende føre og mange barn. A var tidlig opp i dag, og gikk tur med spark og Dixi mens jeg rullet rundtstykker og laget i stand frokost. Dixi stakk av, og jeg måtte hente henne etter at de ringte fra en matbutikk i nærheten.
Da jeg kom hjem fra ski, satt A, Y og S i solveggen.
"A har blitt mye bedre siden jeg så henne for seks uker siden," sa Y. "Hun er mye støere på ski. Og jeg synes det har vært en stor forandring av ansiktet." Jeg filmet henne mens hun snakket.
"Jeg føler at jeg får litt mer trøkk for hver dag som går," sa A. I dag falt jeg bare en gang i nedoverbakken. Jeg er så fornøyd med min nye fysioterapeut. Han får meg til å forstå hva jeg må gjøre. Det er fantastisk deilig."

I går var det en artikkel i DN om forsikringsselskapene som skrøt av hvor flinke de var til å ´ta´ folk som forsøker å lure dem til å utbetale uføreforsikring. En var blitt tatt fordi de hadde lagt ut bilder på Facebook av seg selv på ski mens de mottok forsikring. Jeg synes det er for mye mistenkeliggjøring av folk som er syke. Det er ikke så enkelt som at alle forsøker å lure seg unna. A vil jo ikke noe annet enn å komme tilbake i jobb. Jeg kjenner knapt noen som sykemelder seg medmindre man er alvorlig syk. "Men de aller av våre kunder har vi ingen problemer med," legger forsikringsdirektøren til. Nei, kanskje er det slik at man -- når man blir syk -- ikke lenger blir sett på som en kunde men som et problem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Denne bloggen er anonym. Vennligst ikke bruk As eller andres for eller etternavn av hensyn til personvern.

Bloggarkiv

Etiketter (ikke alle innlegg er tagget)

Følgere