29. okt. 2009

På vei til Spania


Det står tett i tett med folk i kø ved gaten til Las Palmas. Jentene og jeg sitter rolig å venter. "Slapp av," sier jeg. "Flyet kan ikke ta av uten oss sålenge vi har sjekket bagasje."
Det var tilløp til reisefeber til langt på natt og vi har nå klart å pakke oss ned i tre små bagger med hjul. Planen er å ikke sjekke bagasje på vei tilbake.
"Hvis vi bare hadde hatt med A hadde dette vært perfekt," sa jeg på vei opp til flyplassen. "Ja, hvis hun hadde vært frisk så," sa S. "Det er ikke like greit å ha henne med når hun er syk."
Vi snakket om hvor frisk vi tror hun blir. "Jeg tror hun blir helt frisk," sa jeg, "men det kommer til å ta tid."
"Det tror jeg også," sa S. "Helst før sommeren."
Nå gleder vi oss til å ta igjen litt av den sommerferien vi ikke fikk i år. En uke på seilbåt blir deilig.
Deilig også å vite at huset blir vasket og skoene pusset idag før A kommer hjem neste tirsdag. Da skal vi også få noen til å sette frem friske blomster til henne. Nå må vi gå. Gaten lukker seg. Mer senere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Denne bloggen er anonym. Vennligst ikke bruk As eller andres for eller etternavn av hensyn til personvern.

Bloggarkiv

Etiketter (ikke alle innlegg er tagget)

Følgere