16. sep. 2009

Onsdag ettermiddag

Det er en vakker høstdag, og jeg sitter å venter på å plukke opp S som har vært på rollespill for første gang. Jeg kjørte henne hit kl. 15, og har akkurat rukket å tine opp middagsmat, skrive brev til Hs skole for å få orden på matteundervisningen, betale etpar regninger, avtale med avlasteren til S og lese noe H har skrevet. Arbeidsdagen gikk til halv ett i går kveld, opp som et pisket skinn kl. 0700, lage mat, få ungene ut, H på sykkel, S også, ganske selvhjulpne nå etter en måned med "bare" pappa. Vi har det faktisk veldig hyggelig, de er til å smøre på brødskiven når vi er alene, rydder ut av oppvaskmaskinen, tømmer søpla, og vi har gode samtaler -- om skole, venner, om livet og om trening. Hvorfor er jeg så glad i gull pappa?

Men her kommer S. Mer senere.

2 kommentarer:

  1. et dikt av canadieren (mener jeg) Michael Ondaatje:

    BJØRNEKLEM

    Griffin roper på godnattkyss
    jeg svarer kommer. Gjør ferdig noe jeg holder på med,
    så noe mer, tusler langsomt og runder
    hjørnet til min sønns værelse.
    Han står med armene strukket ut
    og venter på en bjørneklem. Storsmiler.

    Hvorfor gir jeg følelsen min et dyrenavn,
    som et mørkt dødelig favntak?
    Dette er klemmen som samler
    alle de små beina hans og den varme nakken inntil meg.
    Den tynne hardhauskroppen under pysjen
    låser seg inntil meg som en blodmagnet.

    Hvor lenge hadde han stått sånn
    før jeg kom?

    hilsen anders

    SvarSlett
  2. Nydelig Anders! Tusen takk.

    SvarSlett

Denne bloggen er anonym. Vennligst ikke bruk As eller andres for eller etternavn av hensyn til personvern.

Bloggarkiv

Etiketter (ikke alle innlegg er tagget)

Følgere