29. juni 2009

Notater fra samtale med forsikringsselskapets agent

XXX, handlingagentenen til forsikringsselskapet er kine på å få henne hjem. 
- Men jeg kan ikke se inn i fremtiden, sier hun.  Hun sier det igjen, og jeg merker at det irriterer meg.  Jeg merker at jeg er irritabel idag.   
- Jeg har to mastergrader, sier jeg tørt, jeg vet at du ikke kan se inn i fremtiden.  Senere tenker jeg at hvis hun hadde kunnet se inn i fremtiden hadde hun ikke ha trengt å jobbe i et callcenter kl. 1815 på en varm sommerdag i Danmark.
Dama fra XXX sier at A kan flyttes hvis hun har vært stabil i to dager etter at hun er ute av sykehuset.  De er veldig skråsikre på at de kan dette med når hun kan transporteres. 
- Våre leger er eksperter på å fly folk.  Vanlige sykehusleger har ikke noe greie på det, sier hun.
- Også med hjerneblødninger, spør jeg.
- Ja, vi har en masse hjerneblødninger, hele tiden, sier hun.  - Dette kan vi, legger hun til.
- Også unge folk, vil jeg vite.  Hun blir litt usikker.  
- Eh, ja, vi har jo folk helt ned i tyveårsalderen.
- Men de fleste er gamle?  Jeg gir meg ikke
- Jo, de fleste er gamle.
- Så erfaringene er mest i forbindlelse med eldre folk?
- Jo, det stemmer det. 
- Hvem tar beslutningen på når hun kan flyttes, spør jeg. 
- Det gjør vår lege i samråd med behandlende lege, sier den danske damen på telefonen. 

Den gode nyheten er at hun har gitt oss tillatelse til at vi kjøper tre flybilletter til jentene.  Jeg har satt igang Phil i Boston. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Denne bloggen er anonym. Vennligst ikke bruk As eller andres for eller etternavn av hensyn til personvern.

Bloggarkiv

Etiketter (ikke alle innlegg er tagget)

Følgere