29. juni 2009

Mandag på sykehuset - skrevet idag morges

Kom hit kl. 0900 idag, og mens A nå jobber med fysioterapeut og stavrer rundt på det glatte linoleumsgulvet med gåstativ, sitter jeg på venterommet og tar meg av adminstrative ting -- få flybilletter til jentene, få forsikringsselskapet til å godkjenne overføring fra sykehus til attføring, endring av leveringssted for leiebil, oppsett av ny mobiltelefon, skaffe en tskjorte til A, få slengt i seg frokost, få avtalt en samtale med behandlende lege. Informasjonsflyten er elendig, et byråkrati med pleiere og assistent pleiere og sosialarbeidere og fysioterapier og leger totalt ute av stand til å formulere seg slik at man faktisk forstår hva de sier. Kanskje burde noen prente inn i disse legene at en god lege i tillegg til kompetanse også må ha formuleringsevne og empati (Competence, Communicationskills og Compassion -- som jeg fant ut i min frustrasjon).

Kl. 1035. Jeg har nå fått avtale med en lege Dr. Baskin. Jeg har spurt flere om hvem som er ansvarlig for As behandling og får til svar at det er nevrokirugisk avdeling som er ansvarlig. Jeg er ikke fornøyd med det svaret; når en avdeling er ansvarlig faller ansvaret mellom alle stoler. Jeg vil ha en oppsummering og en plan for videre fremdrift. Skriftlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Denne bloggen er anonym. Vennligst ikke bruk As eller andres for eller etternavn av hensyn til personvern.

Bloggarkiv

Etiketter (ikke alle innlegg er tagget)

Følgere