11. okt. 2016

Blødning stoppet. A flyttes tilbake til sengepost

Kortversjonen:  A ligger fremdeles på intensiven men jeg fikk akkurat beskjed om at den siste blødningen i spiserøret har stoppet. Gastroskopi er derfor avlyst, A slipper å faste, og flyttes tilbake til sengepost i ettermiddag.  Ultralyd i dag morges viser at shunten er fremdeles åpen.  Hvilepulsen ble plutselig litt lavere.

English:  The most recent gastrointestinal bleeding has subsided, and the planned gastroscopy has been cancelled and A will be moved out of the ICU and back to a regular single room at the transplant surgery section responsible for her care. Getting out of the ICU is always good and dropping the gastroscopy good as well because a) the procedure itself is risky, and without a planned procedure, she can eat.  

I dag morges dro S og jeg ned etter frokost for at S skulle få ha litt tid alene med A slik H hadde i går kveld.  Jeg holder meg på pårørende rommet der jeg nettopp hadde en hyggelig samtale med en pleier som oppdaterte meg om A.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Denne bloggen er anonym. Vennligst ikke bruk As eller andres for eller etternavn av hensyn til personvern.

Bloggarkiv

Etiketter (ikke alle innlegg er tagget)

Følgere