2. okt. 2010

Lørdag på hytta

Stinne av sushi kjørte vi ut hit i går kveld, etter å plukket opp S fra et fødselsselskap kl. 2130. Tre kvarter tar det oss fra dør til dør. En liten ovn hadde sørge for at det var en liten lunk i den røde stuen, og alle falt i seng, trøtte etter en vanlig intens uke.
As kiropraktor har skaffet henne en elektrisk ansiktsmassasjegreie med små elektroder som hun fester i ansiktet og hver morgen og kveld sitter hun med disse elektrodene i ansiktet og ser ganske gal ut.
Utenfor hytta så jeg nå nettopp en stor gaupe som smyger seg rundt det røde skjulet bortved veien. Jeg har aldri sett en gaupe før, og ble imponert over hvor mye den liknet på en løve. Vesentlig større enn en labrador. Slank, muskuløs og gasiøs.
Jeg fortet meg å få inn Dixie som var ute, og ropte til jentene at de skulle forte seg til vinduet.
"Jeg kan ikke forte meg," sa A fra kjøkkenet lettere irritert mens hun forsøkte å gå fort til vinduet, noe hun rakk akkurat i tide til å få et glimt av det store rovdyret.
Nå spiser vi frokost og etterpå skal vi dra på svømming sammen med As veninne I som kommer innom på lørdager.
Vi blir her til mandag formiddag. Deretter hjem for hårklipp og pakking før avreise til Kirkenes tirsdag morgen. Det gledes seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Denne bloggen er anonym. Vennligst ikke bruk As eller andres for eller etternavn av hensyn til personvern.

Bloggarkiv

Etiketter (ikke alle innlegg er tagget)

Følgere