18. aug. 2010

Onsdag: Ting går bedre, skolestart

Ting har vært travle siden vi kom hjem fra ferie for en uke siden.  A syntes det var en stor overgang å komme hjem, men sier nå at hun synes hun merker forskjell.
"Tidligere har jeg ikke helt klart å tro på at jeg skal bli helt frisk.  Nå er jeg overbevist om at jeg blir det," sa hun i går da vi skulle legge oss.  "Plutselig klarer jeg å skrive mailer, jeg merker at det gamle trøkket er på vei tilbake.  Det er fremdeles langt frem, men jeg VET at jeg blir meg selv igjen.  Og jeg har begynt å rydde.  Det er deilig."

H begynte på skolen i dag, og jeg følte meg som en skikkelig superdad der jeg monterte skjermer på den nye bruktsykkelen hennes som jeg fikk kjøpt inn på Finn tidligere i uken.  
A har -- i tillegg til å rydde i huset -- begynt å føre en slags dagbok.  I dag morges fortalte hun meg at det å skrive litt hver morgen, det å trene seg på å skrive, tar litt brodd av alle følelsene.  
Men, fremdeles er det de samme tingene som plager henne:  elendig balanse, lammelse i ansiktet, problemer med å blunke høyre øye, hørsel, samsyn, utholdenhet.  Jeg beundrer henne hennes vilje til å stå på og til å ikke gi seg.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Denne bloggen er anonym. Vennligst ikke bruk As eller andres for eller etternavn av hensyn til personvern.

Bloggarkiv

Etiketter (ikke alle innlegg er tagget)

Følgere