17. mai 2010

Mandag: Fremme i Singapore

Klokken er halv åtte om kvelden, og jeg sitter på hotellrommet, svett, etter en kjapp tur ut av hotellet.  Jeg spurte concieren om det var en Apple butikk i nærheten.  Han smilte, og sa at ja, det lå en bare få minutters gange fra hotellet.  Snakk om å ligge sentralt, tenkte jeg, og det var først da jeg kom frem til fruktbutikken at jeg forstod hvor dårlig jeg hadde kommunisert.  Jeg mente Apple, han mente apple.  Jeg trengte en powersupply.  Han tenkte at jeg var sulten.  Det er antagelig bare i min verden at Apple ikke kan forveksles med apple.  
Dro fra OSL til Frankfurt i går ettermiddag, og deretter med Quantas fra Frankfurt.  Tok farvel med jentene på lørdag kveld, og da jeg satt lettere stresset i bilen på vei til Gardemoen med en full arbeidsdag bak meg søndag ettermiddag, lo A.  
"Ja, uansett hvor god tid du har så kommer du deg aldri avgårde før i siste liten."
Flighten fra Frankfurt tok 12 timer, og jeg sov deilig i et stort sete på øvre dekk av den gigantiske 747-maskinen.  Men jeg merker at jeg er trøtt nå, selv om det er midt på dagen i Norge. 
Så deler av en film på flyet, en film om syke barn, og da merket jeg at også jeg er lettrørt om dagen.  Det skal ikke mye til før mine egne følelser veller inn over meg -- som om vi ikke er to deler av samme system!
Tok en taxi fra flyplassen, og tenkte på A.  Vi var her for 18 måneder siden på vei til jobb i Australia.  Hvor deilig ville det ikke vært hvis hun hadde vært her sammen med meg!  Jeg sente henne en tekst, "det er bare du som mangler," skrev jeg, og hun svarte lynkjapt, "neste gang."
Nå skal jeg trene før jeg spiser en middag og faller i seng. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Denne bloggen er anonym. Vennligst ikke bruk As eller andres for eller etternavn av hensyn til personvern.

Bloggarkiv

Etiketter (ikke alle innlegg er tagget)

Følgere