20. nov. 2009

Fant gode råd fra Jill Bolte Taylor i en artikkel om boken hennes, "Med et Slag," som nå er oversatt til norsk:

Viktige råd
I «Med et slag» kommer Bolte Taylor med en rekke råd til behandlingspersonell, familiemedlemmer og venner. Det viktigste er at personen med slaget må respekteres. Kjefting og negativitet er ekstremt energikrevende og vil ikke medføre fremgang.
  1. Jeg er ikke dum, jeg er skadet. Gjenta det du sier, om og om igjen
  2. Saktne energien din, kom meg i møte. Vær oppmerksom på at kroppsspråket ditt kommuniserer det du egentlig mener.
  3. Ikke hev stemmen, jeg er ikke døv
  4. Stimuler hjernen med leker og annet gjerne tilpasset småbarn. Jeg lærer ved å se og herme, men kun i korte intervaller.
  5. Heie på meg. Forvente at jeg skal bli helt frisk selv om det tar tjue år! Men ikke forvent at jeg skal bli den personen jeg var før. 
Jeg har tidligere omtalt JBTs video fra Ted.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Denne bloggen er anonym. Vennligst ikke bruk As eller andres for eller etternavn av hensyn til personvern.

Bloggarkiv

Etiketter (ikke alle innlegg er tagget)

Følgere