30. juni 2009

Nyt hvert sekund.

En god venn skrev denne hyggelige meldingen idag: 

så helt utrolig positivt, hyggelig, interessant - og temmelig tankevekkende -å lese bloggen fra dere begge. Blir glad og håper og tror at dette går bra. K og jeg hilser dere - vi snakker om dere hver dag !

 
Hyggelig å høre fra deg.  Hvilke tanker gjør du deg?  Jeg synes jo også dette er spennende og interessant og skummelt og -- ja, hva skal jeg si, det har alle livets ingredienser i seg.  Kjedelig er det ihvertfall ikke.  Jeg tror jo A skal bli helt fin selv om det er det ikke lett å vite.  Motivert er hun så det holder.

Den viktigste lærdommen fra dette, den viktigste påminnelsen,  er å nyte hvert sekund.  Noen kan si, "uff, det er jo veldig negativt å tenke slik," men jeg synes ikke det - jeg synes faktisk det motsatte, at det å gripe hvert sekund representerer en berikende utfordring til TILSTEDEVÆRELSE i forhold til det som skjer akkurat her og nå og spesielt i forhold til de man er mest glad i.   Ingenting rister vekk uvesentligheter mer effektivt enn en påminnelse om vår egen sårbarhet. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Denne bloggen er anonym. Vennligst ikke bruk As eller andres for eller etternavn av hensyn til personvern.

Bloggarkiv

Etiketter (ikke alle innlegg er tagget)

Følgere