31. des. 2016

Lille nyttårsaften: En liten tur på sykehuset

A er igjen på sykehuset.  I går våknet hun opp kvalm, og etter en lett frokost kastet hun opp.  Senere på dagen, mens jeg var ute for å handle, fikk jeg en ny tekstmelding i typisk tabloid A-stil: "spyr".  Jeg sendte tilbake: "blod?".  Heldigvis var det ikke noe friskt blod, men jeg freste hjem og kjørte henne til Rikshospitalet der de umiddelbart kjørte henne på en CT og fastslo at shunten er åpen.  For sikkerhets skyld valgte de å holde henne på sykehuset over natten, og i dag vurderes det om de skal gjøre enda en gastroskopi.  Jeg tror ikke det er dramatisk.  Hun går på blodfortynnende og skulle hun få indre blødninger, ville det blø vesentlig mer enn de resten av levret blod vi har sett nå.  Jeg håper å ha henne hjemme før utløpet av året.  Da jeg snakket med henne på formiddagen, var hun ved godt mot, hvilte. 

English:  A is, briefly we hope, back for a quick gastroscopy following nausea yesterday.  The shunt is still open, but they want to make sure she is not having any more internal bleeds.  Hope to have her back this pm.  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Denne bloggen er anonym. Vennligst ikke bruk As eller andres for eller etternavn av hensyn til personvern.

Bloggarkiv

Etiketter (ikke alle innlegg er tagget)

Følgere