9. okt. 2016

En rolig søndag og valpehenting ved Mjøsa

Nå er A nydusjet og frisk nok til å vise glede over at hun har overlevet.  Jeg var nedom sykehuset i kveld og viste henne bilder fra turen til Elverum der Chaya ble hentet.  Det siste A sa før hun ble virkelig syk, var, sørg for å få valpen i hus.  Det var stort for meg også å kunne vise henne bildene av den lille søte hunden og våre døtre som strålte om kapp.
A hadde neppe overlevet hvis hun ikke var i så god form og så veltrent, sa K, vår legevenn i dag da vi snakket om A.  De siste syv årene etter slaget i 2009, har A trent hver dag, syklet overalt (på en elektrisk trehjulssykkel) og hver kveld har hun trent benøvelser.
Da hun ble syk for litt over to uker siden, var hun topptrent, og således klar til å takle de to helvetesukene hun nå har bak seg.  Da vi snakket om trening, sa A, "jeg tenkte på WW, min trener, i dag da jeg ble hjulpet til toalettet og klarte å gå tilbake til sengen uten hjelp av pleier.  Det hadde jeg aldri klart uten øvelsene til WW."
Vi ble enige om at vi vil ta et par treningsuker i syden når A blir frisk nok.
Jeg beundrer hennes livsvilje og standhaftighet.  Og i dag, nydusjet, rolig, balansert, var det nesten utrolig å tenke på hvor dårlig hun var fredag ettermiddag.  Jeg håper uken som kommer bringer færre overraskelser, men utelukker ingenting.  A kan lure hvem som helst.

English: I visited A this evening before going to bed, after returning from the trip to pick up our new puppy, Chaya.  A had showered (for the first time in over two weeks), she had eaten, and she appeared as her old self, only thinner.  But as beautiful as always.  Her edgy sense of humor was back, and I learned that she had walked back from the bathroom alone, without the aid of a nurse. Our doctor friend, K, told me that A´s excellent physique and her daily workouts was one important factor she is still alive.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Denne bloggen er anonym. Vennligst ikke bruk As eller andres for eller etternavn av hensyn til personvern.

Bloggarkiv

Etiketter (ikke alle innlegg er tagget)

Følgere