25. juli 2009

Lørdag morgen

A og jeg sitter på Minuteman Family restaurant, A gratulerer T med 40 årsdagen, gråter litt når hun hører søsterens stemme på telefonen, og jeg tar henne i hånden over bordet, klemmer den, mens Bruce Springsteen synger Born in the USA. Utenfor er det en solfylt morgen, vår store Chevrolet Tahoe står badet i sol, det er spådd en knalldag her i NJ, og jeg har akkurat fått beskjed om at bestemor er veldig syk og kanskje ikke lever til vi kommer hjem. Bestemor har vært som en mor for meg hele livet, og idag er det henne både A og jeg tenker på og snakker om.
Jeg har vært ute å løpt i det fine grønne landskapet i dag morges, og A har hatt dagens eneste fysioterapitime. Nå skal vi bare spise ferdig frokosten -- egg, bacon, homefries, kaffe, små plastglass med appelsinjuice, eller OJ som det heter her -- og deretter bærer det tilbake til bassengtrening på Faircort. Vi har snakket om jentene idag morges, og vi er enige om at en sommer hos besteforeldre, ispedd etpar uker i New Jersey, ikke er så værst tross alt. Særlig ikke når man tenker på hvordan vi tilbrakte våre somre. Jeg var tidlig i barndommen ofte sammen med bestemor, bestefar og oldemor mesteparten av sommeren. Riktignok kjedet jeg meg litt, men flotte sommerminner ble det uansett. Det blir det nok for jentene også.
Øyet til A er vesentlig bedre idag synes jeg. Hun har tatt bort lappen for å trene det mere, og derfor også mer svimmel. Men, det går fremover, hun spiser bedre, ser mere "normal" i ansiktet, og går stadig støere selv om hun iblandt skjener ut til venstre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Denne bloggen er anonym. Vennligst ikke bruk As eller andres for eller etternavn av hensyn til personvern.

Bloggarkiv

Etiketter (ikke alle innlegg er tagget)

Følgere