1. aug. 2009

Forsikringsselskapets handlingagenter: Erfarne men stivbeinte

Det gjør seg dårlig når en handlingagent er stivbeint i forhold til å hjelpe oss. Man skulle nesten tro de furtne fordi vi har ordnet hjemreisen selv -- helt etter boken.

Her er mail vi fikk fra handlingagenten til forsikringsselskapet da vi spurte om de kunne hjelpe oss med innlegging i Norge.

> >
> > Hei C
> >
> > tak for din mail
> >
> > Vi vil foreslå at du får lægen på hospitalet i USA til at ringe
> > til Ullevål og give medicinsk information om A, som jeres egen l
> > æge foreslår. Det er lægen i USA, der ved hvornår A kommer til
> > Ullevål.
> >
> > Med venlig hilsen


Her er mailen fra vår advokat etter å ha snakket med handlingagenten.

---------- Forwarded message ----------
From: XXX <XXX@XXX.no>
Date: 2009/8/1
Subject: SV: File no. XXXXX innlegging Ullevaal Sykehus
To: C

Hei C

Nå har jeg snakket med en firkant i XXX, (handlingselskapet til forsikringsselskapet) B, som nektet å gjøre noe skriftlig, nektet å oppgi sitt etternavn og nektet å ordne med innleggelse på Ullevål. Etter mye om og men kom det dog frem at dersom forsikringsselskapet i Norge påla dem å ordne det, ville de gjøre det, selv om det var i strid med deres rutiner. Han hadde 20 års erfaring og dette kunne han - men løsningsorientering lå tydeligvis ikke innenfor den lange erfaringen. Deretter har jeg ringt forsikringsselskapet i Norge som var meget forståelsesfulle og ryddige De ringer deg for å få eksakte tidspunkt for hjemreise mv og ringer så XXX v B for at han skal ordne med innleggelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Denne bloggen er anonym. Vennligst ikke bruk As eller andres for eller etternavn av hensyn til personvern.

Bloggarkiv

Etiketter (ikke alle innlegg er tagget)

Følgere