Jeg ser at det har vært en grei utvikling mht avklaring av hjemreise nå eller om litt - jeg vil tro at forsikringselskapet her ikke tenker kroner, men risiko og det er meg bekjent aldri vært prediket til saksbehandlere at de skal gjøre slike prioriteringer mellom økonomi og risiko som dere frykter. Økonomi er naturligvis et overordnet viktig perspektiv, ikke minst for å sikre fornuftig drift og ikke minst lav premie på reiseforsikring. Men i den enkelte sak er det ikke tema, og jeg ville være svært overrasket over om noen tenkte slik, men dessverre har avisene skapt et inntrykk av en bransje som ikke vil kundenes beste, og svikt i kommunikasjon, mangel på kunnskap, mangel på empati mv blir fort oppfattet som en bekreftelse på dette. Men jeg må si at jeg aldri har møtt en saksbehandler som har gått inn i sin jobb med en holdning om å gjøre aksjonærene rikere på bekostning av dem som har et rettmessig krav etter avtalen. Og det ville da også være en lite farbar vei i det lange løp. men det er store utfordringer med å være forsikringsselskap og opppfylle den inngåtte avtale i en situasjon hvor kunden er i ukjent farvann. Og det er enda mer krevende der saken er kompleks og det er mange ulike oppfatninger, mange opplysninger og en alvolrig hendelse i bund.
Hvis forsikringsselskapet fortsetter å være såpass imøtekommende som de tross min skepsis har vist seg å være så tror jeg faktisk at denne bloggen kan bli en god referanse for forsikringsbransjen -- både ift hvor viktig det er å ha reiseforsikring, og hvor bra det faktisk kan være skulle man være så uheldig å segne om på et kjøkkengulv i et fremmed land.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Denne bloggen er anonym. Vennligst ikke bruk As eller andres for eller etternavn av hensyn til personvern.